Hvilken terapi udføres der?

I behandlingen af samlivsproblemer arbejder jeg særligt ud fra en emotionsfokuseret, mentaliseringsbaseret tilgang med et særligt fokus på relationsopbyggende kommunikation.

Psykiske lidelser og problemstillinger behandles primært med kognitiv adfærdsterapi, metakognitiv terapi og ACT (Acceptance and Commitment Therapy). Jeg anvender dog teori og metoder fra flere forskellige terapeutiske retninger for at kunne tilpasse behandlingen dine behov bedst muligt.

Behandlingsformen tager altid udgangspunkt i en vurdering af den enkeltes behov.

Hvor lang tid varer et forløb?

Det er meget forskelligt, hvor lang tid et forløb varer, men man kan forvente, at et terapeutisk forløb som udgangspunkt består af mindst 4-5 samtaler. Mange forløb vil bestå af mellem 6 og 12 samtaler, og nogle vil have behov for et endnu mere intensivt forløb. Jeg er, i et tæt samarbejde med dig, altid opmærksom på, hvornår vi har nået dine ønsker for terapien, så forløbet kan afsluttes.

Nogle problemstillinger kræver ikke en terapeutisk indsats – det kan være at du mest af alt har brug for rådgivning inden for en afgrænset problemstilling. Sådanne forløb varer som regel kortere tid end et terapeutisk forløb.

For mig er mit mål nået, når du føler dig klar til at arbejde videre uden min støtte – også hvis det allerede er efter få samtaler.

Skal jeg forberede noget særligt til den første samtale?

Til den første, indledende samtale vil jeg lære dig og din situation bedre at kende, og sammen udfolder vi, hvad du ønsker at få ud af terapien.

Det er en god idé, at du gør dig nogle overvejelser omkring hvilke særlige problemer/oplevelser/dilemmaer, der aktuelt fylder for dig, og som du ønsker min hjælp til. Og det er også godt, hvis du kan gøre dig nogle overordnede overvejelser omkring, hvad du ønsker at forløbet skal bringe med sig ift. disse emner.

Det er så at sige dit ansvar (med min hjælp) at formulere nogle overordnede målsætninger for terapien, og så er det mit ansvar på den bedst mulige måde at understøtte dig i dit arbejde mod at nå disse mål.

”At bede om hjælp er ikke en svaghed – det er en styrke”

the-sun-3676644_960_720
spring-276014_960_720

Hvad koster terapien og hvilke tilskud kan man få?

Se priser her